Simicska csúnyán megütötte a bokáját

Törvényt szegett a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft., amikor a piaci ár töredékéért biztosított plakáthelyeket Vona Gábor pártjának – derül ki a lap birtokába került adóhatósági iratokból. A feljegyzés szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vizsgálata során csaknem 75 millió forint adókülönbözetet állapítottak meg, vagyis a cégnek ennyivel többet kellett volna befizetnie az államkasszába, ha nem nyújt az áfajogszabályokkal összeegyeztethetetlen kedvezményeket a Jobbiknak.

Megerősítést nyert: Simicska Lajos áll a Jobbik plakátkampánya mögött

A hatóság szerint a cég nemcsak azzal segítette a pártot, hogy a többi hirdetőnél nagyobb kedvezményt adott neki a plakáthelyekre, de azzal is, hogy a szokásosnál hosszabb fizetési határidővel és fizetési garancia vállalása nélkül kötött szerződést. A NAV-vizsgálat során az is kiderült, hogy a Publimont előre leegyeztette a Jobbikkal, hová kerülnek a hirdetményeik, s plakátjaikat jóval korábban legyártották, mint ahogy az egyébként a „last minute” megállapodások esetén szokásos.

Üveglábakon a milliárdos médiabirodalma

Az adóhatóság 75 milliós felfedezése nem jött jókor Simicska Lajosnak, akinek jelentős veszteségeket termel a médiabirodalma. Korábban az Origo számolt be arról, hogy a Jobbik mögé álló oligarcha médiu­mai óriási, többmilliárdos veszteséggel működnek, az idei finanszírozási hiány eléri a hárommilliárd forintot. Állításuk szerint a Hír TV, a Lánchíd Rádió, az Index és a Magyar Nemzet szinte biztos, hogy a választások után már nem Simicskáé lesz – írja cikkében a Magyar Idők.

Forrás: hirado.hu / Magyar Idők