Döbbenetes információk derültek ki Soros Györgyről

Neves tévé- és rádiócsatornák, print és online újságok nagyvonalú támogatásával biztosította a függetlennek mondott újságírást Soros György – közölte a Magyar Idők szerdai számában.

A lap szerint a milliárdos nem mellesleg mostanában már az általa hamisnak ítélt hírek ellen is harcol, a DC Leaks által kiszivárogtatott dokumentumok között a tőzsdespekuláns médiamanipulációs eszközeiről is talált feljegyzéseket a Magyar Idők.

Az újság szerint Soros György az elmúlt években több mint 48 millió dollárt költött az amerikai közvélemény hitelesnek mondott tájékoztatására, komplett újságíró-iskolákat vagy éppen az oknyomozó újságírást elősegítő képzéseket finanszírozott. Dollármilliók landoltak a Politico, a The New York Times, az ABC, a CNN, a BIZZ, a Times, az USA Today, a B1, a Sky News kiadójánál is – közölte a lap, amely szerint a DC Leaks orosz hekkercsoport által kiszivárogtatott dokumentumokból egyebek mellett az is kiderül, hogy Soros harminc mainstream hírcsatornával rendelkezik csak az Egyesült Államokban, de a Huffington Post és a ProPublica leginkább baloldali témájú cikkeire is több mint nyolcmillió dollárt adott.

A Magyar Idők szerint „mindezek után nem meglepő, hogy a világsajtóban menetrendszerűen jelentek meg a magyar kormányt és Orbán Viktort bíráló cikkek, amit a hazai balliberális média előszeretettel lobogtatott hivatkozási alapként”. A lap közölte: „A Soros-akták között megtaláltuk az EURobserver névre keresztelt programot, amelyben Soros 132 ezer dollárral finanszírozta meg 128 „befolyásos cikk” közzétételét, amit aztán az egész kontinensen megfuttatnak Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Spanyolország, Finnország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Románia, Svédország, Hollandia, Lengyelország és az Egyesült Királyság sajtótermékeiben.”

A Magyar Idők cikke szerint „a DC Leaks által nyilvánosságra hozott több ezernyi dokumentum érdekes módon csak néhány napig volt elérhető az internetes portálokon. A hekkercsoport minden más, eddig nyilvánosságra hozott aktájával ellentétben a SorosLeaks csak azoknak van meg, akiknek sikerült még időben letölteniük és elmenteniük azokat, ez a tény pedig már önmagában is eléggé beszédes arról, hogy a milliárdos a virtuális harctól sem riad vissza.”

Forrás: hirado.hu / MTI